Covebo România este o sucursală ce are ca scop recrutarea pentru Covebo Olanda. Toți cei cu care luaţi legătura sunt angajați Covebo, au un rol individual bine definit, dar un obiectiv comun: să creeze un mediu propice pentru candidații potriviți, astfel încât să aibă parte de o experienţă plăcută în Olanda. Recrutorii din Ploiești lucrează impreună cu angajaţii din Olanda pentru același scop! Nu percepem comision, nu tolerăm această practică. Orice recrutor care solicită bani va fi tras la raspundere.

Întrebări despre munca în Olanda

Știm răspunsul!
Care sunt pașii pentru angajare?

La scurt timp după ce ați aplicat la unul dintre posturi veți fi contactat de un reprezentant. Acesta vă va prezenta oferta, dacă o acceptați și bineînțeles dacă îndepliniți toate cerințele, veți fi propus pentru angajare. În cazul unui răspuns afirmativ veți fi recontactați și va trebui să trimiteți actele necesare angajării.

• CV
• Copie act de identitate
• Cont bancar în euro, individual (unde veți primi viitoarele salarii)
• BSN (opțional)
• Adresă de e-mail (pentru a fi înscris în portal unde veți primi informații de la locul de muncă)
• Actele care atesta calificarea profesionala (dacă este cazul)
• Cazier judiciar (documentul este valabil timp de 6 luni de la data emiterii)
• Adeverință medicală că sunteți apt de muncă, emisă de medicul de familie
• Declarație pe propria răspundere că nu aveți contract individual de muncă în desfășurare
• Dovadă emisă de serviciul public pentru asistență socială/primărie, din care să rezulte că părintele /solicitant de loc de muncă în strainatate a notificat acestora intenția de a lucra în străinătate
• Adeverință de la serviciul de pașapoarte că nu aveți interdicție de a părăsi țara

Pe lângă apartamentul complet echipat vă oferim lenjerii de pat și aparatură de bucătărie. Dumneavoastră trebuie să vă ocupați de produsele de curățenie, prosoapele și hainele potrivite pentru anotimpul respectiv. Dacă nu aveți bocanci de protecție vă vor fi oferiți de Covebo, deoarece sunt obligatorii la locul de muncă.
Încercați să vă gândiți la nevoile dumneavoastră, ați putea aduce lucruri pe care nu le puteți procura din Olanda (spre exemplu cărți în limba română). Medicamente se pot cumpăra și de la farmaciile din Olanda, dar vă sfătuim să le aduceți pe cele necesare dumneavoastră, mai ales dacă urmați un tratament.
În cazul în care veți călători cu avionul, vă rugăm să vă informați în legătură cu obiectele permise, mărimea și greutatea permisă a bagajului.
Pentru a lucra în Olanda aveți nevoie de numărul BSN (numărul de securitate socială), în caz contrar nu vă puteți angaja legal. Acest cod se emite de municipalitățile olandeze fără niciun cost, pe baza prezentării unui pașaport valabil sau a unui act de identitate european valabil.
Vă vom ajuta pentru obținerea acestuia. În Olanda veți avea nevoie și de un cont bancar.
După ce v-ați angajat, prin intermediul portalului Covebo, aveți la dispoziție varianta în limba romană a contractului, fişele salariale și varianta scanată a documentelor oficiale

Puteți ajunge în Olanda cu autocarul, cu avionul sau firme de transport persoane. În toate cazurile, cheltuielile de transport trebuie să le achitați dumneavoastră.
Sosirea și ocuparea apartamentului se fac, de obicei, la sfârșit de săptămână.
De cele mai multe ori angajații folosesc firmele de transport de pasageri și sunt transportați la adresă.

Cu avionul
Între România și Olanda există curse regulate ale companiilor aeriene, acestea sunt soluții rapide și ieftine pentru a călători.
Și persoanele care aleg avionul ajung ușor la locuințe pentru că rețeaua feroviară olandeză este foarte bine pusă la punct. De la aeroportul din Eindhoven sunt autobuze spre gară la fiecare 30 de minute. Puteți ajunge la Nijkerk făcând schimb la Utrecht, călătoria este de aproximativ 20 de minute. Orarul autobuzelor și stațiile pot fi gasite aici.
Dacă aterizați la Amsterdam puteți ajunge cu trenul la Nijkerk făcând schimb la Amersfoort. Asistență pentru transport feroviar găsiți aici.
Programul transportului feroviar poate fi descărcat și folosit. Deși este în limba olandeză, acesta este foarte simplu și ușor de înțeles. Descărcați aici aplicația Reisplanner! 
Înainte să călătoriți puteți căuta pe harta Google stația de autobuz, de tren, locația biroului și locul de cazare, astfel o să vă orientați mai ușor la fața locului.

Cu autocarul
Pentru călătoria către Olanda puteți alege firme de transport internațional. Călătoria durează aproximativ două-trei zile, informație de care trebuie să țineți cont pentru a ajunge la data potrivită.

Înainte de a pleca din țară veți primi adresa unde urmează a fi cazat.
În funcție de disponibilitate, vă vom asigura cazare în case, apartamente sau bungalouri. Pentru domeniul tehnic oferim camere single, iar pentru domeniile producție și logistică nu vor fi mai mult de două persoane în cameră, dar în ambele situații livingul, baia și bucătaria vor fi împărțite cu alți colegi. Spațiul de cazare este complet utilat, veți primi un pachet de bun venit ce conţine lenjerie de pat, pernă și pilotă, nu va fi necesar să aduceți electrocasnice și alte accesorii, decât dacă doriți să aveți propriile obiecte.

În momentul sosirii în Olanda, fiecărui angajat i se desemnează individual o persoană de contact. Dacă aveți întrebări sau probleme, această persoană de contact este în măsură să vă ajute.

Deplasarea la locul de muncă se realizează prin mijloace diverse, depinzând de domeniul în care lucrați. În funcție de acest lucru puteți merge cu bicicleta, mașina personală sau transport asigurat de firmă. Înainte de începerea lucrului veți fi informați despre costul și utilizarea transportului.

Olanda are o rețea extinsă de autostrăzi și dacă veniți cu mașina personală puteți folosi GPS-ul sau alte aplicaţii pentru a accesa harta țării. În funcţie de durata şederii există anumite obligaţii de plată pentru autoturisme, mai multe informații despre acest subiect găsiți aici.

Salariul va fi plătit conform contractului și va fi virat în contul bancar individual pe care ni l-ați furnizat la angajare. În funcție de contractul pe care îl aveți, plata va fi efectuată lunar (departamentele producție și logistică) sau săptămânal (departament tehnic).
După plata salariului, fiecare angajat primește un fluturaș de salariu (loonstrook în limba olandeză). Acesta conține o privire generală a orelor lucrate și a beneficiilor acumulate, atât în sumă brută, cât și netă, pentru perioada anterioară.

În cazul îmbolnăvirii trebuie să anuntaţi imediat persoana dumneavoastră de contact din cadrul Covebo. Primele două zile de boală sunt auto-finanțate, făcând parte din așa-numita perioadă de așteptare. Din a treia zi a bolii primiți despăgubiri de 70% de la UVW (Uitvoeringsinstituut Werknemersverzekeringen = Administrația de asigurări a angajaților).